Święta święta…. (i Wesołych)


I po świętach. Okazało się akurat, że w Wielki Piątek jest opcja dnia wolnego. Tutaj jednak nie jak w Polsze, że wszyscy mają prikaz pewnie dni dawać wolne, tutaj dni jest dużo (chyba w ogólności więcej niż u Nas) ale firmy sobie mogą wybrać ile i które dawać wolne. Moja korporacja akurat stwierdziła, podobnie jak w Polsce, że w Wielki piątek trzeba przejść mękę pańską i jednak siedzieć w biurze.

Poniedziałków wolnych też nie dają więc dla mnie święta się niestety już skończyły. Weekend upłynął jednak całkiem w porządku. Jak przyjedziecie to koniecznie idziemy zjeść obiad (już chciałem napisać lunch, ale jednak złapałem się za palce) w Central Parku. Za bardzo świątecznie nie było ale przynajmniej jajka zjadłem. Ciast polskich też brakowało ale sernika upolowałem więc nie ma źle.

Akurat, proszę ja Was, na onecie pisali, że w Nowym Jorku jest parada kapeluszy. Tak faktycznie jest parada ludzi noszących wszelkiego rodzaju gówno na głowie, z czego 40% to geje i wygląda to nawet interesująco. Przez pierwsze 10 minut dopóki nie zobaczy się wszystkich co ciekawszych dziwolągów. Naturalnie można znaleźć jedną lub dwie grupy street dancerów, których oglądanie jest nieco ciekawsze niż „jakie losowe przedmioty mogę przykleić do czegoś co w zamyśle zapewne miało być nakryciem głowy, natomiast skończyło jako zdeformowana tablica ogłoszeń z z przyklejonym tu i uwdzie królikiem wielkanocnym, która z jakiegoś powodu daje się nałożyć na głowę”. Oczywiście ilość turystów na 5 alei wzrasta ekspotencjalnie. Tak wiosna idzie.

Wczoraj poszliśmy również z Miso, Iwaną, Julką i Zuzką na Comedy Night i też było nie najgorzej. Niestety jeden komediant się powtórzył w stosunku do poprzedniego razu. A że było to jakieś 2 miesiące temu to jeszcze nie do końca zdołał zmienić repertuar żartów i było trochę jak replay. Niby człowiek się nadal śmieje, 2 long island we krwi znacznie mu w tym pomagają, ale jak to kiedyś powiedział „To już nie to samo:)” Z lepszych momentów, siedzieliśmy blisko sceny, i akurat gość się nas czepił. Nie jakoś bardzo bo się pozbijał ze Słowaków i Słowacji w sposób mało wyrafinowany i raczej bez polotu. Widać nie miał przygotowanych żartów na Europę wschodnią, chyba że akurat bylibyśmy z Rosji. Nawet jak zapytał się mnie skąd jestem i odpowiedziałem, że z Polski to żaden żart nie poleciał. Czyżbyśmy tak tracili reputację w tym kraju, że nawet pośmiać się już z nas nie można. Chętnie pozbijałbym się z jakiegoś naszego stereotypu. Żeby chociaż zapytał ile radiów samochodowych w życiu ukradłem… Albo gdzie jest jego nowe Audi, abo dlaczego w mojej lodówce rano znajdują się tylko ogórki i wyborowa… A tu nic. No po prostu brak szacunku… Zniesmaczony jestem.

Nieco wcześniej wziąłem udział również w wydarzeniu kulturalnym, czyli przedstawieniu pod nazwą „Fuerza Bruta”. Jednoznacznie polecam wielbicielom teatru niekonwencjonalnego a zajawkę można znaleźć .
90 minut naprawdę dobrze wyreżyserowanego wydarzenia z ciekawymi efektami wizualnymi i aktorami pływającymi dosłownie nad Twoją głową (ja musiałem się trochę schylić bo basen zjechał aż tak nisko. Całość kończy się 20-30 minutową imprezą, na której didżej gra house taki sam do którego aktorzy tańczą w trakcie przedstawienia. NAjlepsze jest to, że aktorzy i aktorki tańczą z uczestnikami. Całość jest w ogóle dość interaktywna, bo cały czas widzowie przerzucani są z miejsca na miejsce, żeby zrobić miejsce (wow 3 razy…) dla nowego elementu sceny. Zdecydowanie „things to remember” a bilety są naprawdę w przystępnej cenie 35$ co jak na nowy Jork można praktycznie nazwać Darmo dają (Broadway show zwykle około 100-120, ze zniżką daje się upolować za 70 80, jak się oczywiście kogoś zna to można i za darmo).

Drodzy czytelnicy chciałbym Wam złożyć serdeczne życzenia Wesołych Świąt i Jajek. I dużo dobrego. W sumie jednak macie lepiej. Święta w gronie rodzinnym > święta z widokiem na empire state building.

pan_Dziekan

20110424-215746.jpg

20110424-215843.jpg

20110424-215816.jpg

20110424-215724.jpg

Ten wpis został opublikowany w kategorii New York i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

