Wszędzie propaganda, czyli rząd dusz


Ostatnio jechałem metrem przez miasto cierpiące na bezsenność i akurat nie miałem po ręką żadnego kindle, książki ani nawet mojego telefonu żeby poczytać coś pożytecznego. Bo jak wiemy, większość informacji o świecie nowojorczycy zdobywają w czasie podróży metrem czytając gazety, jak również pieszcząc swoje nowo zakupione IPady. (które swoją drogą są wyprzedane, na nowe trzeba czekać 3-4 tygodnie, ale na craigsliście zawsze można dopłacić ekstra 300 baksów i mieć nóweczkę).

Pozbawiony więc możliwości wzbogacenia swojej wiedzy o nowe elementy począłem obserwować otoczenie. Nic dobrego nie mogło z tego oczywiście wyniknąć. Akurat nie jechał ze mną nikt dostatecznie dziwny by zapadł mi w pamięć, żadni aspirujący tancerze nie stwierdzili, że ten wagon może być interesujący… Bida aż piszczy. Zacząłem z nudów czytać więc reklamy/ogłoszenia. I tutaj po przeczytaniu 5 z nich zauważyłem, że każda z nich jest sygnowana przez MTA czyli Metropolitan Transportation Authority – czyli takie ZTM:D Dowiedzieć się zatem możemy niezwykle interesującej rzeczy, że nasze Aplikacje są tworzone przez najlepszych hackerów, bo metro nie napisało swojej tylko udostępniło dane. Na innej czytamy, że miasto jest tylko tak dobre jak komunikacja miejska. Inna oświadcza nam jak to MTA dba o nasze bezpieczeństwo przy pomocy jakiegoś miliona kamer, które są na stacjach. Dowiedziałem się również o niezwykle zajebistej strategii usuwania defektów, przez to, że nie czekają aż wszystko się popsuje po czym remontują wszystko, tylko naprawiają rzeczy na bieżąco (ciekawe co by zrobili jak by wyłączyli jakąś linię, pewnie mieszkańcy pozwali by ich na jakieś miliardy dolarów).

Wnioski ciężko mi naprawdę wyciągnąć. Albo metro ma problemy z przyciągnięciem reklamodawców (W co raczej wątpię bo tutaj wszytko co tylko może być powierzchnią reklamową jest powierzchnią reklamową) albo budżett na propagandę w MTA jest naprawdę srogi. Właściwie nie wiem czy ludzie tutaj potrzebują zapewnień o tym, że jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Czy ludzie pędzący ten biznes po prostu muszą zapewniać o ciąglych suckesach prowadzonej przez siebie organizacji? Fakt, faktem jest, że ludzie na metro raczej nie narzekają, chociaż nie działa jakoś niesamowicie (stacje są brudne, pociągi notorycznie się spóźniają, sporo jest remontów). System mówiący o tym za ile przyjedzie następny pociąg (coś jak u nas na jerozolimskich) wprowadzony jest na kilku liniach, tworzony jest chyba od lat dziesięciu i nadal nie działa poprawnie. Także nie wiem czy, ktoś w ogóle czyta te billboardy o tym jak to zajebiście, że mamy metro dobrze zarządzane. No chyba, że tacy goście jak ja czyli bez niczego lepszego do roboty.

Ale okazuje się, że tu wszystko jest dobrze. Jak zamknięty jest DuaneReede z powodu remontu. To wszędzie znaki Remontujemy się żeby służyć Ci lepiej, po remoncie nie poznasz jak szybko możemy Cię obsłużyć. Idziesz do sklepu znowu propaganda. Nasza żywność jest starannie dobrana. Zapewniamy najlepszą świeżość… etc. No ale jak wszystko jest biznesem, to i propaganda sukcesu musi być wszędzie. Z dwojga złęgo chyba wolę nasze metro. Może jak będzie miało dwie linie….

Z innej beczki minął dzień świętego Patryka. Oczywiście daleko mi do wychwalania irlandzkiego patrona, ale jak to powiedział kolega z pracy” Trzeba się napruć bo nastęne drinking holiday dopiero w maju”. Przywdziałem mój nieproporcjonalnie duży kapelusz

Ten wpis został opublikowany w kategorii New York i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Wszędzie propaganda, czyli rząd dusz

  1. Stappu pisze:

    Musiałeś wyrąbiście wyglądać z tą czapką i dwoma modelkami:)

Skomentuj

