Pan raczy Żartować Panie Dziekan (FICO)


Już myślałem, że zaczynam powoli się przyzwyczajać do nowego reżimu, ale jednak okazuje się, że Ameryka to kraj niekończących się niespodzianek dla przeciętnego polskiego pana_dziekana. Okazuje się, że (na szczęście) w Ameryce jestem prawie nikim ponieważ:

  • nie posiadam SSN
  • nie mam FICO score
  • nie posiadam prawa jazdy
  • Te braki na razie nie doskwierają mi jakoś przestwornie gdyż udało mi się otworzyć konto dzięki programowi dla expatów jednak powodują niejednokrotnie śmieszne sytuacje. Na przykład nie mogę posiadać karty kredytowej, w związku z czym ciężko mi jest na przykład wypożyczyć samochód, to jednak da się ominąć, jednka ponieważ nie mam amerykańskiego prawa jazdy więcej płacę za ubezpieczenie… Ale prawko mogę zupełnie spokojnie zrobić w nowym jorku, wystarczy że zapłacę i…. Przyjadę własnym samochodem na egzamin!!! Przy czym nie mogę przecież prowadzić bo nie mam prawa jazdy.Więc ktoś musi mnie przywieźć i użyczyć swój samochód w celu egzaminu. To jest dopiero formuła. Nie ma to tamto, jakiś plac czy coś. Jedziemy na 5 aleję i zobaczymy czy pokona pan ten milion taksówkarzy:D Ale pewnie zrobię bo to będzie fajna pamiątka:)

    Wracając do śmiesznych dokumentów. Nie można otworzyć konta jeżeli się nie ma SSN. Żaden tam paszport czy coś, no chyba że to specjalna oferta dla obcokrajowców. Masz SSN masz konto, nie masz… wracaj do swojego kraju pełnego bambusów. Dlaczego pan_dziekan w ogóle wpadł na tak poroniony pomysł, żeby otworzyc konto, skoro już jedno przecież posiada… Jak już mówiłem jako przedstawiciel zbieracko-łowiecko-cwaniackiego narodu obczaiłem promocję a’la nasza akcja BZWBK otwórz konto dostaniesz 100. Tutaj jeden z dużych banków też takie coś ma, przy czym mówi otwórz konto, wpłać pińcet i dostaniesz 125$…. w pół roku. Jako urodzony bankier iwestycyjny stwierdziłem, że jest to niezła stopa zwrotu na kapitale 500$ -> 125$ dają po pół roku to jakieś 40% rocznie. Niezła lokata. Niestety nie można otworzyć kilku kont:) a moja mama, brat i tata nie mają SSN. Może ktoś z Was co byli na work and travel jest zainteresowany???:D

    Nie mam SSN więc nie mogę również podpisać umowy na kablóweczkę… bo nie mam SSN. To znaczy chyba mogę ale zgubiłem się w ilości dokumentów, które muszę dostarczyć jako obcokrajowiec, które zawierały chyba wyciągi z obecnego konta, konta zagranicznego, zaświadczenie o nikaralności i jeszcze parę innych rzeczy. A masz SSN i nie masz problemu. Poza tym nawet jak bym miał ten magiczny 9-cyfrowy numer, który kiedyś pozwoli otryzmywać mi nieprzyzwoicie wysoką amerykańską emeryturę gdybym zdecydował się kontynuować tutaj karierę (i ameryka nie zbankrutuje na rzecz chin i cała reszta) to i tak pewnie musiałbym wnieść depozyt ponieważ nie mam credit score…

    Tutaj wszyscy przejmują się credit score, i wszystko co kiedykolwiek nie zapłacisz obniża Twój credit score. A to jest Ci potrzebne, żeby kupić w tym kraju cokolwiek nie za gotówkę. Każdy ma hipotekę, albo chce mieć hipotekę, więc chce mieć jak najwyższy score, żeby mieć jak najniższe oprocentowanie. A na score wpływają mandaty, rachunki za wszystko, opłaty za szkołę no generalnie wszytko co możemy komuś zapłacić. Panuje więc mania credit score. I konsumpcjonizmu.

    Otóż wchodzimy sobie do pierwszego lepszego centrum handlowego – takiego macy’s na przykład. I tam się okazuje, że bardzo fajnie, możemy kupować, ale jak byśmy jeszcze mieli kartę macy’s to byśmy mieli jeszcze taniej. Oczywiście trzeba mieć SSN, ID, i fico score. I podpisujemy dokumenty i dostajemy kartę, która ma jakiś limit. Ot tak.. dosłownie w 15 minut. I już wiecie czemu najwięcej kradzieży tożsamości dzieje się w stanach? Możliwości scashowanie tej tożsamości są niewiarygodnie łatwo dostępne. Nie mówiąc już o sposobach online.

    Ponieważ nie posiadam SSN i FICO score to dowiedziałem się żeby przepisać elekryczność na moje nazwisko w moim apartamecie muszę wnieść depozyt w wysokości 500$ (czyli jakieś 3-5 miesięcy ) żeby mi to założyli.. Na szczęście vinny posiada te przymioty i nie musieliśmy wnosić depozytu. Ehh naprawdę człowiek tutaj jest troszeczkę dyskryminowany. Ciekawe czego jeszcze nie będę mógł zrobić dopóki nie udowodnię Ameryce, że posiadam zdolność do pracy i jestem konsumencko nastawioną duszą gotową wydawać moje ciężko zarobione dolarki na te wszystkie dobra:)

    A z ciekawszych rzeczy
    Może się wybierzemy?
    pozdrawiam pan_dziekan
    p.s. widzę, że mi ostattnio poczytność spadła. Czyżbym obniżał loty, i muszę zacząć pisać o czymś ciekawszym czy się już wam znudziło czytanie moich wynurzeń:)

    Ten wpis został opublikowany w kategorii DZiwne, New York i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

    6 odpowiedzi na „Pan raczy Żartować Panie Dziekan (FICO)

    1. Szymon pisze:

      Pierwsza fala popularności minęła. Wrzuć fotki z imprez z Tequila Suicide w Twoim wykonaniu to na pewno będziesz miał kolejny peak 😛

    2. Stappu pisze:

      Nie masz SSN to nie problem – ukradnij będziesz miał jak nowy 😉

      • nerdinnewyork pisze:

        W sumie fakt:) Mogę od razu sobie 15 podkraść:) będę mial wybór i różne credit scory:D

        • futrzak pisze:

          Ale w Polsce tak samo – nie masz PESEL to idz sobie otworz konto w banku albo cokolwiek. A SSN mozna sobie wyrobic przeciez – jesli masz wize pozwalajaca na prace tutaj.

        • nerdinnewyork pisze:

          Akurat na tym się znam. Można otworzyć jak masz paszport i potwierdzenie zatrudnienia lub kartę stałego pobytu, lub ktoś z czymś takim jest współwłaścicielem/. Tak przynajmniej jest w dużych. Ale zgadzam sie że jest to pewnie trudniejszy proces. Konto akurat udało mi się założyć bezproblemowo ale FICO scoru nei mam:) wiec wyglądam jak bym nei miał:) czy jestem biedakiem:)

    3. Kozioł - ten na P :) pisze:

      Trekamerica? 😛 Wolisz, żeby jakieś bambusy za Ciebie trasę ogarniały? 🙂

    Skomentuj

